Saturday 21 May 2011

TIME IS RUNNING

ada a few weeks more. 2minggu ag kalo xsalah lah..pastu habis dh praktikal..jumaat lepas dak2 UPSI nangis2 nak tinggalkan sekolah..yelah..maybe ade kenangan yang best2 ngan student.aku? xtahu lagi camne..yelah..maybe heppy pon ade..sedih pon ade..


semalam ade student girl nih datang jumpe aku...
"cikgu,saya nak pakai tudung lah..kalo saya cite mesti cikgu tak percaya. kat luar saya xpenah pakai seluar panjang.tudung apetah ag. saya nak sangat2 berubah. tapi mcm susah lah cikgu."


iye..aku akui..memang susah sangat nak berubah.hati kene cekal.kuat dan lain2. change needs courage.


aku terfikir, bile setiap kali ape yang aku ajar n luahkan dekat murid2 rasa macam cakap depan cermin. pantul kat diri sendiri. last2 aku yang jadi konfius. bingung lak dibuatnya. banyak soalan yg kuar dalam kepala:

  1. siapa aku sebenarnya
  2. aku orang yang mcm mane?
  3. macam mana dengan nilai diri aku?
  4. ape prinsip hidup aku?
  5. ape aku benda yang paling aku suke?
  6. ape things yang paling best kalo aku buat.?enjoy hbis. ape ea?
  7. bila aku nak rasa hidup nih penuh makna?
  8. napeaku xpuas nmcm xhepi dengan life sekarang?
  9. ape yang aku cari dalm hidup nih..
ish..banyak lagi lah...memang xterjawab lah sume nye...

AKU MEMANG SANGAT2 PERLUKAN JAWAPAN KEPADA SETIAP SATUNYA. HELP NEEDED.

No comments:

Post a Comment